Manager They.pl: Allegro skutecznym kanałem sprzedażowym dla branży FMCG

NUTRICIA, producent żywności dla niemowląt i dzieci, zwiększył sprzedaż na Allegro.pl o blisko 50 proc. (Q3 2017 vs Q3 2016). - Rolę odegrała tu kampania ads.Allegro, która dała wzrost przychodów z działań płatnych o blisko 30% w pierwszym miesiącu. Średni ROAS z kampanii przekracza 1700%. Istotny okazał się odpowiedni przekaz reklamowy oraz przejrzystość aukcji. Można zatem stwierdzić, że serwis Allegro jest skutecznym kanałem sprzedażowym dla branży FMCG - mówi Marcin Adamczyk, manager agencji They, obsługującej markę Nutricia.

- Rozpoczynając przygodę z tą formą sprzedaży, należy wziąć pod uwagę kilka kluczowych elementów. Przede wszystkim ważną rolę odgrywają atrakcyjna oprawa graficzna aukcji (dostosowana z myślą o grupie docelowej) oraz jak najbardziej szczegółowy opis produktu. Istotne jest, aby niezwykle dokładnie przedstawić dany towar znajdujący się w aukcji oraz zawrzeć dodatkowe informacje, takie jak koszt dostawy, czas realizacji zamówienia czy kontakt do sprzedawcy. Uzupełnienie danych w sekcji „O mnie” również pełni niezwykle ważną funkcję, gdyż buduje zaufanie oraz pozytywny wizerunek firmy. Trzeba także pamiętać o komentarzach i ocenach sklepu. W pierwszej kolejności należy zadbać o jak najlepszą obsługę klienta. Pozytywne komentarze kształtują wizerunek firmy, a więc wpływają na wzrost współczynnika konwersji - uważa Marcin Adamczyk, Digital Media Manager w agencji They.pl.

- Serwis Allegro posiada wiele form promocji: zaczynając od reklam displayowych, umożliwiających prezentowanie reklam w konkretnych sekcjach portalu (kategorie bądź podkategorie) oraz na stronie głównej serwisu, poprzez reklamy e-mail, dzięki którym newsletter może być wysyłany do konkretnych użytkowników na podstawie ich intencji zakupowych lub do użytkowników przeglądających produkty w konkretnych kategoriach oraz podkategoriach serwisu, kończąc na standardowych wyróżnieniach aukcji i ads.Allegro. Ads.Allegro pozwala na promocję wybranych aukcji w wynikach wyszukiwania oraz wewnątrz innych aukcji oznaczonych jako „sponsorowane oferty z tej kategorii” - mówi ekspert.

Portal Allegro posiada blisko 16 mln użytkowników oraz 50 proc. udziału w polskim rynku e-commerce, gdzie każdego dnia sprzedaje się średnio ponad 850 tysięcy przedmiotów. 


Napisz do nas