01_ E-mail marketing do baz wewnętrznych klienta

Własna baza odbiorców to jedno z kluczowych aktywów firmy. Każdy proces komunikacji klienta z jego bazą klientów / użytkowników to działanie charakteryzujące się niezwykłą dokładnością i wrażliwością zarówno pod kątem tego, co jest mu przekazywane, jak i tego, w jakiej formie i z jaką częstotliwością jest to robione. Właśnie dlatego wszystkie procesy działań eCRM dla naszych klientów, zaczynamy od zaprojektowania 2 kluczowych obszarów:




Newslettery
W zdecydowanej większości przypadków proces prowadzenia działań e-mail marketingowych wygląda bardzo podobnie i sprowadza się do kilku kluczowych obszarów.




Marketing automation
Jednym z zasadniczych elementów komunikacji e-mail marketingowych jest automatyzacja mailingów. Polega to na spersonalizowanej wysyłce do zarejestrowanych użytkowników, którzy wykonali określone działania na stronie internetowej lub wcale ich nie wykonali, a chcemy ich do tego zachęcić.
Uruchomienie marketing automation w obrębie działań
eCRM
to proces wymagający:
WNIKLIWEJ ANALIZY zachowań
KONSUMENTÓW
KILKUTYGODNIOWYCH
TESTÓW
WIEDZY BIZNESOWEJ
przekazanej They.pl
przez klienta
INFORMACJI
HISTORYCZNYCH
pozytywnych
i negatywnych
SPORZąDZENIA
DZIESIąTEK REGUŁ
adekwatnych do zachowań
użytkowników na stronie www
i poza nią
ZAPROJEKTOWANIA
WIELU ścieżek
KOMUNIKACYJNYCH
PRZYGOTOWANIA kilkudziesięciu SZABLONÓW
GRAFICZNYCH
odpowiadających
określonym
scenariuszom / adresatom







Kluczową częścią marketing automation są przygotowanie, implementacja, testowanie i optymalizacja wielu scenariuszy komunikacyjnych kierowanych do kilku / kilkunastu grup odbiorców, np.:

E-MAILE REJESTRACYJNE

E-MAILE PO WIZYCIE
NA STRONIE

POP-UPY
(ENTRY, EXIT, CORNER RIBBON)

E-MAILE UP-SELLINGOWE
I CROSS-SELLINGOWE

RATOWANIE
OPUSZCZONEGO KOSZYKA

UżYTKOWNICY
POWRACAJąCY

UżYTKOWNICY AKTYWNIE
przeglądający OKREśLONE
KATEGORIE / PRODUKTY

PASSIVE USERS
02_ E-mail marketing reklamowy

Drugi niezwykle ważny obszar komunikacji e-mail marketingowej to wysyłki do baz zewnętrznych, które funkcjonują dwutorowo:


Skuteczność mailingów reklamowych
jest zależna od kilku czynników,
które powinny ze sobą współdziałać
— w zależności od tego, czy mailing
ma na celu wygenerowanie
sprzedaży / leadów, czy zasięgu.

03_ Monetyzacja baz mailingowych

Obszar monetyzacji baz nie wiąże się bezpośrednio z efektywnością działań na rzecz właściciela bazy, może jednak pozytywnie wpłynąć na jego przepływy finansowe. Monetyzacja prowadzona inteligentnie i bardzo precyzyjnie zaplanowana w czasie oraz pod kątem tematyki i jakości wysyłanych komunikatów reklamowych nie obniża atrakcyjności bazy.
Na atrakcyjność baz dla potencjalnych klientów
(firm, które chcą wysyłać komunikaty reklamowe)
wpływają m.in. następujące czynniki:

Liczebność

Aktualność
i higiena bazy

Grupa docelowa

Dopasowanie
do zainteresowań
Partner zainteresowany współpracą z They.pl i z naszymi klientami może liczyć na inteligentną monetyzację swojej bazy i wysyłki tylko znanych marek i atrakcyjnych komunikatów, które nie spowodują spadku jakości bazy oraz straty użytkowników.