Dziękujemy!
Wiadomość została wysłana.
Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24 h.
Do niedawna Instagram w budżetach marketingowych był zaledwie "przystawką" do Facebooka, które nie mogło zabraknąć. Dzisiaj, mimo że zasięgiem nadal nie może się z nim równać, coraz częściej deklasuje go potencjalnym zaangażowaniem. Według badań SocialBakers ogólna liczba reakcji (lajków, udostępnień, komentarzy) na profilach firmowych jest na Instagramie średnio trzy razy większa niż na Facebooku.
Nie znaczy to oczywiście, że z Facebooka trzeba rezygnować. Warto jednak przyjąć, że jego naturalnym uzupełnieniem jest Instagram. Nie tylko dlatego, że synergia działań na obu platformach może prowadzić do obniżenia finalnych kosztów kampnii, ale także dlatego, że korzystanie z obu jest zwyczajnie łatwe. API Instagrama jest dostępne, a zestaw narzędzi marketingowych pozwala używać go do zarówno do kampanii sprzedażowych, jaki i do budowania świadomości marki. I nie - nie tylko tych spożywczych czy odzieżowych.
O ile jeszcze dwa lata temu na Instagramie królowały głównie kwadratowe ‘beauty shoty’, a on sam był medium zarezerwowanym przede wszystkim dla marek modowych i kosmetycznych, o tyle dzisiaj warto otworzyć horyzonty.
- Marki, które kierują swoją komunikację do kobiet powinny już dawno mieć rozbudowane profile na Instagramie. Jeśli tak nie jest - straciły na tym kilkaset transakcji - stwierdza Natalia Kijko-Łuciuk, Social Media Director, Lyrebird.
[…]
Natalia Kijko-Łuciuk, Social Media Director, Lyrebird
To, co najważniejsze na Instagramie, to społeczności budowane wokół pasji. Content musi więc lifestylowo opowiadać o produkcie i pokazywać go w naturalnej formie. Grafiki packshotowe, idealnie obrobione przez fotografów czy art designerów, lepiej publikować na Facebooku. Na Instagramie głównym bohaterem są zdjęcia i najlepiej, by zostały stworzone na niepozorowanej sesji. Obecnie marki szukają również innych rozwiązań, takich jak współpraca z blogerem, który w naturalnym środowisku sfotografuje ładny zegarek, porcelanę czy nowe buty.
Instagram cały czas eksperymentuje z nowymi formami. Od niedawna udostępniono funkcję ankiet, które na ten moment są popularnym narzędziem wykorzystywanym przez zarówno użytkowników, jak i marki. Co więcej?
Albumy czy boomerangi i inne formy wideo to obecnie kluczowe formaty wykorzystywane w komunikacji na Instagramie. Profil stworzony z samych zdjęć bez form ruchomych jest już passé.
Jeśli marka na początku może zaoferować tylko obrazki, bez inwestycji w dynamiczne posty, może urozmaicić swój content za pomocą dodatkowych aplikacji graficznych jak np. VSCO czy Pixlr. Ma być pięknie – taki jest cel publikowania treści na Instagramie. Efektem takiej komunikacji jest zaangażowanie, które przekłada się na sprzedaż.
Wiadomość została wysłana.
Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24 h.
Przesłaliśmy case study na Twój adres e-mail.
Przesłaliśmy Magazyn na Twój adres e-mail.